4.4.10

Vi gør hermed vitterligt -

- at grundig tromlekartning af et kilo blandet fiber ikke er et job for småslatne spaghettiarme. Slet ikke for ømme gigtskuldre ...

I får lige et par undervejsbilleder:

Dette er 600 g renset og førstegangstromlet moskus. Hvordan jeg fik det op under neglene kan ses her.
Jeg valgte at efterlade måske 5% af de korte, bløde dækhår i fordi jeg gerne vil spinde trøjegarn - men er lidt urolig for at 600 g nok ikke er helt nok.

Først var tanken at blande et sted mellem 25 og 30% spelsau-underuld i, men da jeg var på værkstedet og rode faldt jeg over dette her:


Ca. 400 g førstegangsklip kidmohair, som jeg byttede mig til på en 4H-dag sidste år.

Nu er begge dele førstegangstromlet, kamerabatterierne er flade - og mine skuldre HAR fortalt mig, at de har fået nok for i dag.

I morgen skal der blandes. Det kan KUN blive lækkert - og hvis farven bliver for fimsetbrun er der da en oplagt kandidat til sommerens første indigokype, hvad?

4 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Det ser spændende ud, glæder mig til at følge det videre arbejde.

Regitze sagde ...

du er en ren uldkymist, Dana.

Bente T sagde ...

Tillykke med den skønne gave, det er da dejligt at få fingre i sådan en skat. Jeg er slet ikke misundelig, vel? Jeg glæder mig til videre nyheder om dine fremskridt.

Dana Watsham sagde ...

"uldkymist" ... takkker ærbødigst. Det ord skal afløse 'sprogterrorist' på mit næste visitkort ;o)